יום שבת, 19 בינואר 2013

כדוש כמעט מוצלח

הסערה חלפה, ולאחר שבוע בלבד של מזג אוויר המזכיר חורף, רחובות תל אביב התמלאו מחדש בתושבים המחזיקים ז'קטים בידיהם. מאכזב לכל הדעות, ובמיוחד לחובבי הכדושים, שיודעים מה טוב מזג אוויר קריר יחד עם כדוש קר, בבית קפה חם (כן, בדיוק כמו בלה-פז!).
השבוע, עדיין במסגרת ההמלצות של +Tal Sharon גיליתי שקרוב לחבר-שאני-מתנחל-אצלו בתל אביב קיים סניף של בוטיק סנטרל, בית עוגות, כפי שהוא מתקרא, הקיים משנת 2004. לפיכך, בדרכי לעבודה עצרתי להתרעננות בסניף דיזינגוף - בן גוריון של הבוטיק, מלא תקווה.
בירך את פני סניף קטן מימדים אך מלא כל טוב, מספר מועט של קונים, והררי מתוקים. הכדושים עצמם מונחים על פלטה משמאל לעמדת התשלום ולשמחתי ראיתי שהם מוחזקים בקירור. סימן מובהק לכך שהמקום מכבד את כדושיו, וכמו כן פעם ראשונה שאני נתקל בכך בישראל. יחד עם זאת, כבר על מגש הכדושים נתגלתה בעיה: "כדוש עם מילוי נוגט" אמר השלט.

- "יש לכם כדורי שוקולד רגילים?"
 "יש עם מילוי חלבה אך נגמרו"
- "וללא מילוי"
"לא".
אכן בעיה.

בלב כבד לקחתי עימי כדוש ממולא נוגט לעבודה. כבר בנגיסה הראשונה הגעתי למילוי הנוגט אך לא נתתי לכך להפריע לי. מרקם הכדוש היה עוגתי בדיוק כמצופה. לא יבש מדי כמו עוגה, לא עיסתי יתר על המידה, ולא גוש קקאו, כדוש טבין ותקילין. בטמפרטורה נכונה הודות לקירור, ציפוי קל של אבקת קקאו ובנוסף דבר המזכיר כמו שבבים של מוצקי קקאו, מפתיע לטובה ביותר. בלטו בחסרונם - אגוזים.

אך לצערי המסע לא תם בזאת, אף על פי שהיה טעים, יהיה צורך לבדוק גרסא מקורית של כדוש, אם ישכילו למכור גם כאלה. הוספת אגוזים גם היא אינה עניין של מה בכך, אך בהחלט יש פה צעד בכיוון הנכון.





המחיר: 6 שקלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה