יום רביעי, 17 באפריל 2013

עוּרִי צִיּוּן

הזדכיתי על הלפטופ ועל התן ביס. לא בטוח מה היה קשה יותר רגשית.
ובכך הסתיים הפרוייקט בתל אביב. נותר רק לדחות עוד הצעת עבודה אחת... וזהו, אני מובטל רשמית.
"אבל אתה מחפש עבודה כמובן" לא. "שלחת קורות חיים לחברות כוח אדם?" ממש לא.
צריך גאווה מיוחדת בשביל להיות מובטל במדינה שמקדשת תרבות עבודה אמריקאית. איך זה מרגיש להיות בבית בזמן שהתקשורת חוגגת סביב כל הגה שמוציא שר האוצר לפיד ושאלת השיתוף בנטל עם החרדים רצה בטיימליינים? מעולה. עד שאמצא פרוייקט מספיק מעניין, אמשיך להסתכל מהצד על מעגל העבדות הסמויה.

היה זה מעט יותר מסימבולי לסיים לעבוד בסביבות חג העצמאות. פרשתי כנפיים ועליתי לרגל אל קניון מלחה בבירתינו הנצחית, שם מבחר הרופאים המומחים נוח יותר. כמובן שכדושאי למוד קרבות כמוני לא יוותר על הזדמנות פז זו. לא מכבר שירות הידיעות הכדושי (וואטסאפ על גבי רשת 3G) קיבל ידיעה חמה מהסוכנת יעלה על הימצאות כדורי שוקולד ענקיים בסניף של "מאפה נאמן", המאפייה הכל כך מוכרת לירושלמים, שכבר פרשה לה כנפיים והתרחבה לאיזור גוש דן.

בנקודה זו חשוב לציין שלפני מספר שנים, במהלך שירותי הצבאי, אמרה לי אחת המפעילות שעבדו במקום, שלה גם עבר תעסוקתי עשיר בסניף מאפה נאמן של קניון מלחה ש"אישית לעולם לא הייתי אוכלת במקום הזה, המטבח מלא עכברים".
ובנקודה זו חשוב לציין שבאותה תקופה הח"מ למד זה מכבר באוניבסיטה הפתוחה בעיר, במרכז הממוקם בגנים הטכנולוגיים של ירושלים, מרחק 100 מטרים מהסניף המדובר, והיה אוכל בקביעות ארוחת ערב בדמות הדונטאס-הענקי-הידוע-של-העשרה-שקלים לפני כניסה לשיעור.

מספר שנים לאחר מכן, ועם פרוס 65 שנות עצמאות למדינת היהודים. הקהל הירושלמי לא מפסיק לפקוד את מאפה נאמן מלחה. ואף אני אזרתי אומץ לדלג על מגש הדונאטסים אל עבר מדף הכדושים הלא מקורר. שורות שורות של גושים גדולים חסרי צורה מכוסים בסוכריות לקישוט עוגה. שילמנו על 2 כדושים לפי משקלם. מעניין.
ובכן חברים, לפעמים מספיק להסתכל בקנקן, הכדוש אמנם עשוי בהחלט מעוגת שוקולד כמצופה (בניגוד לכדוש של טל בייגלס), אך רצוי שהעוגה המקורית תהיה טעימה. החזקה בקירור (או פחות מים במתכון) היו נותנים לעסק גם צורה נורמלית. ולגבי סוכריות השוקולד הזולות... רבי ברוך נאמן ודאי היה מתהפך בקברו. הכדוש המקורי התהדר בקודקודו בסוכריות שוקולד עבות עשויות שוקולד איכותי ביותר.
הסוד הוא בפרטים הקטנים, מאפה נאמן. אך אל דאגה, פישלתם גם בגדולים.

אקווה לסקור כדושים נוספים תוצרת עיר דוד בשבועות הקרבים.

עוּרִי צִיּוֹן, הוֹי
עוּרִי הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר
הִתְנַעֲרִי יְרוּשָׁלַיִם
עוּרִי
(מתוך ספר ישעיהו)






המחיר: 5.20 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה