יום שישי, 5 באפריל 2013

כדוש מהאליטה


חום הקיץ של תל אביב מתחיל לחדור את קירות המשרדים דווקא לקראת סוף היום. מוזר. מוצא את עצמי מדליק את המזגן בשש וחצי בערב, לפתע מקבל שיחה מפתיעה. "רוצה ללכת לסרט בסינמה סיטי?". כמובן.
כבר מזמן לא יצא לי לשלם מחיר מופקע עבור סרט בחדר צפוף ולא מאוורר שמריח כמו משחקיית ילדים בקיץ.
במהלך הנסיעה ניסיתי למצוא שימוש למעט הכישורים שצברתי במהלך הלימודים לתואר שני במנהל עסקים ולבדוק אם יש הצדקה למחיר כרטיס של $10. על בסיס מחקר שווקים מקומי מעמיק שכולל דיבור עם רעות נראה שהמחיר מרקיע שחקים ללא הצדקה נראית לעין. אך, מסתבר שבהשוואה למדינות העולם אנחנו בסדר גמור.
ECA הבין לאומית מצאה שתל אביב היא אחת מבין 30 הערים היקרות בעולם, זה לא מפתיע. מה שדווקא כן, זו העובדה שמתוך יתר 29 הערים שברשימה רק בסיאול וקאראקאס (בירת ונצואלה) תראו סרט בעבור פחות מעשרה דולרים. אפילו בברזיל תידרשו לשלם יותר. וביתר הערים המחירים קופצים מעלה, אפילו עד $24 בטוקיו שבארץ השמש העולה.
ובכל אופן, קפיצה לסינמה סיטי מהווה עילה למציאת הכדוש הבא. ועבדכם הנאמן שוב נעזר בכישורי הטאלנט לכדושים של רעות וידע מבעוד מועד על הימצאות "משהו מיוחד" ב"טל בייגלס", המתפקד גם כבית קפה לעת מצוא.

עבור רובכם טל בייגלס זה וודאי המקום ההוא אליו ברחתם בהפסקות ארוכות מהבסיס-סודי-במרכז הארץ שקיים לידו. או שסתם הייתם צריכים לצאת לשם בשביל לפגוש "גורמים אזרחיים". לעומת זאת, עבור אחרים, טל בייגלס היווה מקום מפגש עם בכירים ביחידות תוכנה ב- 8200 על מנת לעבור ריאיונות מקצועיים ואישיים בדרך לשנות שיבוץ במסלול במסלול עוקף טופס 55, מפקדים ישירים, בכירים ובכלל לוגיקה צבאית כלשהי.
מעניין מי עושה דברים כאלה.
אבל מצאתי נחמה פעוטה בכך שבכירים אלה לא הרגישו נוח לצפצף על המערכת הצבאית בתוך המפקדה עצמה ובחרו לצאת למקום אזרחי. חוסך לבישת מדים בודאות וקבלת דוחות ממשטרה צבאית, בהסתברות.
ולעיקר, 2 מגשים של כדושים בגודל בולדר געשי ממוצע קידמו את פני בבייגליה מוחזקים בקירור כדין. האחת מצופה סוכריות והאחר קוקוס. לאחר תשלום מחיר מופקע תזכו לטעום את אחת ההפתעות בחזית הכדושים המקומית.
טל בייגלס מצאו נוסחה מדוייקת לשלב כמות אדירה של שמנת עם שוקולד ולשמור על טעם לא מתוק מדי ומרקם נכון. למעשה הכדור היה עשוי ליפול על היותו טראפל, אך אין זה טראפל, נסו ותהנו :-).
יחד עם זאת, הכדור לא עוגתי בכלל, כיוון שכולו שמנת ואין זה מה שאני מחפש, אך זו בהחלט הפתעה מרעננת במהלך המסע.
כל מה שנותר כעת הוא להשלים קצת שינה בהקרנה של "אוז".


המחיר: 8 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה