יום שני, 5 באוגוסט 2013

כדוש אקספרס

לילות תל אביב חמים מתמיד ולא בגלל דיוני ועדת טירקל.
חונים באבן גבירול בחצות ונדרסים תחת מכבש הקיץ של שלושים מעלות ושמונים אחוזי לחות המפטרל ברחובות תל אביב. רק חסר קצת גשם ופאד תאי בפינות הרחוב.

אם כבר פאד תאי עסקינן, מה קורה עם אוכל רחוב לילי בתל אביב? אני רעב, ועכשיו. מדוע נעלמים מפנינו אותם רוכלים צבעוניים עם עגלות ובאסטות למיניהן? עבור הרים בלילות ביתרת העולם, האפשרויות רבות מספור.

בגרמניה התברכו בערמונים ובוקוורשטים בכל שעות היממה, בהולנד תמצאו צ'יפסים חמים, בירדן מתוקים מלאי שמן זמינים תמיד, באוסטרליה יחכו לכם המבורגרים שומניים, בלאוס וקמבודיה מתבשלים מרקים חומים מזמינים המתהדרים בחתיכות עוף (כל החתיכות, אם תהיתם, גם מקור), בבורמה צ'אפאטי חם, ארגנטינה תביא לכם צ'ורוס מטוגנים-במקום עם מילוי ריבת חלב, בצ'ילה תחגגו בשלוש בלילה עם קומפלטוס - נקניקיה ואבוקדו. בל נשכח את הקסדיות המקסיקניות, ארפאס קולומביאניות ופוטין קנדי.

כל מחוז מציע מהשפע והיצירתיות, הלפעמים לוקה בחסר, שבו התברך כל היום - ובעיקר כל הלילה. ואצלנו? החל מחצות אפשר למצוא בעיקר כלום, עם קצת גורנישט בפינות.

וכך, אף על פי שאחרי חצות המצב קשה, הזריזים מביניכם יכולים להספיק לתפוס את סניף רולדין של אבן גבירול עדיין פתוח וכמובן לחטוף כדוש על הדרך. בריא, מזין, אנרגיה זמינה וגם די קטן וזול. הרשת הותיקה מציעה כדור שוקולד קטנטן מימדים ועטוף ברכות עם קוקס. מוגש בקירור הנכון. בפינת החסר, מתיישבים אגוזים וקצת עומק ושוקולד למרקם עצמו.

בניגוד לרשתות ענק, בקנה מידה ארצי, אחרות שנבדקו רולדין מביאה את כדוש, אמנם מיני, אך כמעט כהלכתו, כיאה לרשת ותיקה ומוכרת. אין שלדים בארון.



המחיר: 1.5 ש"ח 

2 תגובות:

  1. "...מביאה את כדוש, אמנם מיני, אך כמעט כהלכתו.."
    מה כל כך מיני בכדור שוקולד הזה?
    אולי אם היו שניים ביחד בשקית....

    (אללה)

    השבמחק
  2. חשבתי שאתה מבין במיני

    (אלללה)

    השבמחק